Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να καθυστερήσει τη γήρανση


Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να καθυστερήσει τη γήρανση


Διάβασα πρόσφατα στο γνωστό ιατρικό ιστότοπο (MEDSCAPE) ότι σύμφωνα με μία νέα ανάλυση της γνωστής μελέτης Nurses’Health Study (μελέτη υγείας των νοσηλευτριών) που δημοσιεύτηκε στο έγκυρο ιατρικό περιοδικό British Journal of Medicin, η προσήλωση στη μεσογειακή διατροφή συνδέεται με μεγαλύτερο μήκος των τελομερών που είναι βιολογικός δείκτης της γήρανσης. Τα τελομερή είναι επαναλήψεις ακολουθιών του DNA στα άκρα των χρωμοσωμάτων που μικραίνουν σε μήκος με την πάροδο της ηλικίας. Τα πιο κοντά τελομερή συνδέονται με βραχύτερο χρόνο ζωής και μεγαλύτερο κίνδυνο ασθενειών που έχουν σχέση με την ηλικία. Η παχυσαρκία, το κάπνισμα και άλλοι παράγοντες του τρόπου ζωής έχουν συσχετισθεί με μικρότερο μήκος τελομερών. Το οξειδωτικό στρες επιταχύνει τη βράχυνση των τελομερών. Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, ελαιόλαδο και ψάρια με μέτρια ποσότητα πρόσληψης αλκοόλ και χαμηλή πρόσληψη γαλακτοκομικών, κρέατος και κοτόπουλου. Τα φρούτα, τα όσπρια, τα λαχανικά και οι ξηροί καρποί έχουν γνωστή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση που μπορεί να αντιροπήσει την «κακή» επίδραση του καπνίσματος και της παχυσαρκίας.

Leave a Comment




0 Comments

Posted by:
azap

Posted on:
Δεκέμβριος 14th, 2014

Posted in:
Κατασκευή ιστοσελίδων | i-magic Web Media Studio Κατασκευή ιστοσελίδων i-magic