Ο Διαβήτης, μια ορμονική διαταραχή...μιλώντας με απλά λόγια!

Ο Διαβήτης, μια ορμονική διαταραχή…μιλώντας με απλά λόγια!


Γνωρίζει άραγε ο περισσότερος κόσμος ότι ο διαβήτης είναι ενδοκρινική ασθένεια; Σίγουρα πολύ λίγοι μόνο γνωρίζουν ότι ο διαβήτης είναι ορμονική διαταραχή. Όταν έχετε καλή ορμονική υγεία, είστε σε καλύτερη θέση να ελέγξετε και να «νικήσετε» το διαβήτη, να αναγνωρίσετε τα πρώτα, τα πρώιμα συμπτώματα της ασθένειας και να πετύχετε την πρόληψη του διαβήτη. Ο καθένας από εσάς μπορεί να «νικήσει» το διαβήτη κάνοντας υγειινές επιλογές, πετυχαίνοντας τους λεγόμενους γλυκαιμικούς στόχους, δηλαδή τις τιμές σακχάρου που πρέπει να έχετε, και ενσωματώνοντας τη σωματική  άσκηση στη ζωή του

Η ΙΝΣΟΥΛΙΝΗ… Η ΟΡΜΟΝΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ!

Τι είναι η ινσουλίνη; Αυτή η ορμόνη παράγεται στο πάγκρεας και βοηθάει το σώμα να χρησιμοποιήσει το σάκχαρο (γλυκόζη) από τους υδατάνθρακες των τροφών που τρώμε για ενέργεια ή αποθήκευση για να το χρησιμοποιήσει στο μέλλον. Η ινσουλίνη βοηθάει επίσης να διατηρείτε σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας για να αποφύγετε τις υπεργλυκαιμίες (πολύ ψηλό σάκχαρο) και τις υπογλυκαιμίες (πολύ χαμηλό σάκχαρο). Το σάκχαρο αίματος ανεβαίνει όταν στο σώμα δεν υπάρχει αρκετή ινσουλίνη (ανεπάρκεια έκκρισης και παραγωγής ινσουλίνης από το πάγκρεας) ή όταν τα κύτταρα του σώματος δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ινσουλίνη που υπάρχει στο σώμα (αντίσταση στην ινσουλίνη). Ο ασθενής με διαβήτη πρέπει να έχει τους εξής στόχους για το σάκχαρο αίματος (γλυκαιμικοί στόχοι) : 70 -130mg/dl για το σάκχαρο πριν τα γεύματα και κάτω από 180mg/dl για το σάκχαρο 2 ώρες μετά τα γεύματα.

Υπογλυκαιμία μπορεί να προκληθεί από:

  • Υπερβολική δόση φαρμάκου.

  • Καθυστέρηση ή αποφυγή του γεύματος.

  • Υπερβολικά μικρή ποσότητα φαγητού σε σχέση με τη δόση της ινσουλίνης.

Υπεργλυκαιμία μπορεί να προκληθεί από:

  • Πολύ λίγη και ανεπαρκή ποσότητα ινσουλίνης (διαβήτης τύπου Ι).

  • Αρκετή ποσότητα ινσουλίνης αλλά μη αποτελεσματική (διαβήτης τύπου ΙΙ).

  • Μεγάλη ποσότητα φαγητού, λίγη σωματική άσκηση και δραστηριότητα.

  • Ασθένειες, όπως γρύπη και κρυολόγημα.

  • Στρες λόγω οικογένειας ή εργασίας.

  • Φαινόμενο της αυγής (εκκριτική αιχμή ορμονών στο σώμα μεταξύ 4 και 5 π.μ.)

 

ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΔΙΑΒΗΤΗ

Προδιαβήτης σημαίνει να έχει κάποιος επίπεδα σακχάρου πιο ψηλά από τα φυσιολογικά, αλλά όχι τόσο ψηλά για να γίνει διάγνωση διαβήτη. 

ΟΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΑΚΧΑΡΟΥ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 100 mg/dl

ΠΡΟΔΙΑΒΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΕΣ ΣΑΚΧΑΡΟΥ ΑΠΟ 100 ΩΣ 125 mg/dl

ΔΙΑΒΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΕΣ ΣΑΚΧΑΡΟΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 125 mg/dl

Άλλοι παράγοντες κινδύνου για διαβήτη τύπου 2:

  • Αυξημένο σωματικό βάρος (ο ειδικός γιατρός βρίσκει αν είστε υπερβαρος/η ή παχύσαρκος/η υπολογίζοντας το Δείκτη Μάζας Σώματος).
  • Ακινητοποίηση ή χαμηλή και περιορισμένη σωματική δραστηριότητα και κίνηση.
  • Ηλικία μεγαλύτερη των 45 ετών.
  • Άλλο/α μέλος/η της οικογένειας με διαβήτη τύπου 2.
  • Να έχετε παρουσιάσει στο παρελθόν διαβήτη κύησης ή να έχετε γεννήσει παιδί με βάρος μεγαλύτερο από 4 κιλά.
  • Το Σύνδρομο των Πολυκυστικών Ωοθηκών.
  • Ψηλή αρτηριακή πίεση.
  • Διαταραχές ύπνου.

Τα συμπτώματα του διαβήτη τύπου 2 είναι τα εξής:

  • Πολυδιψία (αυξημένη δίψα).
  • Αυξημένη και συχνή ούρηση (πολυουρία).
  • Κόπωση.
  • Θόλωση της όρασης.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΑΣΘΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΑΒΗΤΗ

  • Να κάνετε υγειινές επιλογές στα φαγητά σας και να διαβάζετε πάντα τις ετικέτες με τα συστατικά στις τροφές που καταναλώνετε.

  • Να γνωρίζετε την ποσότητα του φαγητού που πρέπει να τρώτε (τη μερίδα φαγητού) ώστε να μπορείτε να υπολογίσετε σωστά τη θερμιδική του αξία και την επίδραση του στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας.

  • Οι υδατάνθρακες αυξάνουν τα επίπεδα του σακχάρου σας. Να προσέχετε την ποσότητα των υδατανθράκων που λαμβάνετε με το φαγητό. Αυτό θα σας βοηθάει να κρατάτε το σάκχαρο σας εντός των στόχων.

  • Οι φυτικές ίνες βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου σας, μειώνουν τη χοληστερόλη και σας βοηθούν να νιώθετε κορεσμό και να μην υπερβάλλετε στο φαγητό.

  • Να είστε σε κίνηση όσο περισσότερο μπορείτε. Μην χρησιμοποιείτε το αυτοκίνητο. Περπατήστε και παρκάρετε το αυτοκίνητο σας μακριά από τον προορισμό σας για να περπατήσετε. Να ανεβαίνετε τις σκάλες περπατώντας, όχι με τον ανελκυστήρα ούτε με τις κυλιώμενες σκάλες. Μην συνομιλείτε στο internet με φίλους ή συναδέλφους, βγείτε έξω, περπατήστε και συναντηθείτε για ένα καφέ!

4 Ιανουάριος, 2015

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Greece License.
Κατασκευή ιστοσελίδων | i-magic Web Media Studio Κατασκευή ιστοσελίδων i-magic